wtorek, 21 sierpnia 2012

world of tanks: patch 8.0 - fizyka i grafika

To co przedstawię wam poniżej, to zapis stream NIE MOJEGO, ale kogoś innego z kilku bitew WoT patch 8.0.

Aby nie oglądać go całego napiszę pod linkiem czasy do jakiech warto przeskoczyć, aby zobaczyć najciekawsze momenty i elementy - fizyka i absurdy. Grafikę widać cały czas jak to wygląda, więc możecie sobie to ocenić.

Zapis stream:
http://pl.twitch.tv/wonziu/b/329436977

55:00 - elc amx, chwilę później t-34-85 na górach (mini-mapa - lokalizacja)
1:03:00 (1 godzina i 3 minuty) - co zrobił ten czołg? Wjechał do wody i... utonął.
1:06:00 - jazda po górach
1:08:45 - prawie jak małysz
1:17:05 - zobaczcie sobie mini-mapę, gdzie zajechał MS-1?

Poniżej prezentuje inne nagranie, które lepiej pokazuje - temat: spychanie i to co napisałem - chcąc kogoś zepchnąć, możemy sami zostać zepchnięci, czy... różne dziwne akcje, które pokazuję, że fizyka nie odnosi się do pojazdów ale do... mapy/planszy/podłoża którym jeździmy. Fizyka odnośnie pojazdów to raczej kartony, którym nadano jakiś ciężar, bez przemyślenia. Czekam na to, kiedy to upadek czołgu będzie oznaczać śmierć całej złogi, a tym samym całkowite wyeliminowanie danego pojazdu bitwy - czołg nie ma poduszek powietrznych w środku jak samochód.



Kolejny filmik (poniżej) o tym, jak fizyka patchu 8.0 została zaimplementowana z dupy. Polecam obejrzeć cały filmik, nie mój, po to aby przekonać się: co się dzieje gdy wjeżdżacie do zbyt głębokiej wody. W poniższym filmiku też padają ważne słowa: grafika została poprawiona, ale fizyka to porażka.

Jaja są niesamowite...
I jak można było się przekonać, jak WoT zyska fizykę to można było mieć pewność odnośnie jednego - będzie ona mocno zjeba$%$a, czyli zepsuta. Bo jak by to powiedzieć: jeżdżenie po górach to normalna rzecz wobec czołgu?
Może w kolejnym wydaniu patcha testowego zostanie to naprawione, ale obecnie to wygląda jak mały potworek, czy koszmarek.

To tyle jeśli chodzi o patch 8.0 - fizyka i grafika.
Masę błędów odnośnie fizyki, która została zaimplementowana z dupy, bez przemyślenia, bez zaplanowania. Grafika zachwyca i można zauważyć że twórcy wprowadzili WRESZCIE inne rozdzielczości niż dwie standardowe, które mamy obecnie.

Do jednego można mieć pewność, jeśli nawet fizyka zostanie poprawiona w wydaniu finalnym, to i tak nie zmienia to faktu, że chcąc kogoś staranować i zepchnąć go z pagórka, możemy zostać oszukani i zamiast kogoś staranować, spadniemy w przepaść.

A to gwarantuje nam: więcej głupoty, skaczących czołgów lekkich i średnich, czy inne chore lub nawet głupie akcje, które nie były by tak naprawdę możliwe w realnym świecie. Ponieważ już, na obecną chwilę, w WoT około 70% graczy nie myśli, nie rozumie mechaniki tej gry i nie potrafi wykorzystać walorów swojego pojazdu, nie znając jego parametrów.
A wszystko przez to, że silnik WoT nie interpretuje żłobienia podłoża przez gąsienice. Jak i też waga czołgu + środek ciężkości nie pozwoli nigdy wjechać czołgowi pod górę czy strony pagórek - zbyt ciężki i przesuwający się środek ciężki mu to nie umożliwia. A w WoT się da... cud ;)

WoT w patchu 8.0 straci jakiekolwiek przesłanki wobec gry realistycznej, czy choćby posiadającej realistyczne zachowanie czołgów, czy innych maszyn na polu walki - kiedy pojawi się patch 8.0 jednego mogę być pewny: będą nie złe jaja i... moim zdaniem, zwiększy się populacja osób, które nie ogarniają WoT, czyli obniżenie ilorazu inteligencji do naprawdę niskiej.

Jeśli ktoś z was twierdzi, że fizyka zaimplementowania w WoT jest realistyczna - to chyba nie widział prawdziwych czołgów w akcji i jak naprawdę wygląda sytuacja w rzeczywistości.

I na koniec...
http://www.youtube.com/watch?v=S87oYNFV4zU&

11 komentarzy:

  1. To co piszesz jest... żałosne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja myślę tak że to będzie faktycznie głupie widząc że połowa twojego teamu rozwaliła się skacząc z górki :DDD ale i tak grafika będzie o wiele lepsza jak i też granie ciężkimi czołgami mając na myśli spychanie ludzi z klifów lub przeciskanie się z innymi ciężkimi no i oczywiście pierwsze 3 rundki na nowym patchu zabawa z górki na górkę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grafika jest lepsza i cieszy też większy wybór rozdzielczości (co tylko mnie ciszy). Co do spychania to w dodanym linku (materiał kogoś z youtuba) widać jak to jest z tym spychaniem ;)

      Usuń
  3. Tylko teraz pytanie kiedy ten patch ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli by patrzeć na to, że pojawiła się pierwsza beta, a będzie jeszcze drugie wydanie bety, może nawet trzecie. To we wrześniu patch powinien się pojawić - wątpię aby twórcy gry wyrobili się z poprawkami i kolejnymi testami do końca sierpnia.

      Usuń
  4. Według mnie,to ty gadasz głupoty.Masz bardzo wolny czołg,niezły cel do zniszczenia,a tu zje****na górka cię blokuje.Gdy masz wolny czołg powiedz szczerze,chcę ci się wracać? Właśnie dlatego,wargaming dodaje fizykę.Żeby z tej górki swobodnie zjechać.Nie podoba ci się,spychanie z górki?To tego NIE rób.A moim zdaniem,ta fizyka będzie po prostu zaje****sta.A co do błędów,które mogą się pojawić,na pewno w najbliższych patch'ach je usuną.Koleś ja cię rozumiem,ale trochę za surowo tą fizykę oceniłeś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość osób, które są doświadczone pomstują na dodaną fizykę: że jest zła, głupia, durna - przykład: czołg, który może wjechać na górę - czy w rzeczywistości na pokazach, czy ćwiczeniach wojskowych czołgi są wstanie wjechać pod górę która ma 100 m wysokości i strome pionowe zbocze?
      Innym przykładem może tu być auto, czy auto jest wstanie wjechać pod taką górę posiadając 5 km na godzinę lub mniej? A czy sami potrafiłbyś wbiec pod takową górę nie używając rąk?

      I jeśli twórcy wprowadzą środek ciężkości w czołgach, wtedy żaden lekki czołg nie wjedzie na górę - bo z niej spadnie lub ześliźnie się, jak i też przemieszczanie się pomiędzy terenami nie dostosowanymi do czołgów, a które będą "otwarte", nie pozwolą takowej osobie wyjechać z takowego trudnego terenu lub nim się przemieścić.

      Jeśli wprowadzać fizykę, to robić to dobrze i dostosować się do rzeczywistości. A to oznacza, że może i skaczące czołgi będą, ale wjeżdżanie w miejsca normalnie nie dostępne dla czołgów, a normalnie dostępne w WOT, takowe przestaną być w grze.

      I na koniec: chciałbym usłyszeć/przeczytać doświadczonego gracza, który ma do czynienia z grą naprawdę długi staż i przegrał w tą grę ponad 3000 bitew, który stwierdza, że obecna fizyka jest dobre w WoT.

      Usuń
    2. polecam ten krótki filmik, http://www.youtube.com/watch?v=Tgih8TM8Tic, już widzę te wieże z czołgów, osobiście coś czuję że cały patch może się skończyć tak jak przejście z cs na cs:s, to praktycznie dwie zupełnie inne gry, w wocie mogliby po prostu umożliwić zainteresowanym gre z dodatkiem fizyki a pozostałej reszty do tego nie zmuszać

      Usuń
  5. Jak dla mnie cała fizyka jest na plus, wreszcie czołgi nie będą na stałe przyklejone do powierzchni i wreszcie będzie można spaść w przepaść lub zepchnąć kogoś z stromego urwiska. Błędami bym się nie przejmował w końcu po to są testy żeby je wyłapywać i eliminować. Co do nierealistycznego zachowania się czołgów, być może na potrzeby testów właściwości jezdne pojazdów zostały zwiększone aby je porządnie przetestować, wiadomo że jak coś na dużych wartościach działa to na mniejszych powinno działać jeszcze lepiej. Poczekamy zobaczymy nie ma co się bulwersować ;)
    Czołgi są bardzo mobilnymi pojazdami podjazd pod wzniesienie 30 stopni nie stanowi dla nich większego problemu a niektóre czołgi radzą sobie z dużo większymi pochyłościami.

    OdpowiedzUsuń
  6. No ok.. jest 5 września. Wiecie coś więcej? Jakies konkretne lub mniej konkretne daty?

    OdpowiedzUsuń