niedziela, 15 stycznia 2012

warzone2100 - strategia czasu rzeczywistego

Site: http://wz2100.net/
Rodzaj: strategia czasu rzeczywistego

Warzone 2100 to nic innego jak staro szkolna strategia, w której: budujemy bazę, atakujemy przeciwnika na planszy i wyniszczamy jego bazę, wykonujemy misje, rozwijamy technologię, konstruujemy nowe pojazdy.

Czym więc różni się ta strategia od innych?
Po pierwsze posiada ona trym single player, więc nie ma obawy że będziemy zmuszeni do działań w sieci.

Gra ma jednak kilka własnych pomysłów na to, aby gracz się nie nudził.

Pierwszą rzeczą są surowce.
Nie ma tu typowych surowców typu: kamień, węgiel i drewno, ale mamy tutaj ropę.
Ktoś powiem, e tam tylko tyle.
To ja odpowiem, że aż tyle :)
Ponieważ źródła materiału który staje się walutą są rozmieszczone na planszy. Tak, tak tutaj surowców nie mamy pod nosem, no może jedno źródło, ale są one umieszczone trochę od naszej bazy. A to już utrudnia ich: obronę, odbijanie, czy przejmowanie.



Gra oferuje też możliwość budowania pojazdów z gotowych już części: koła czy gąsienice (szybkość, czy wytrzymałość), na "pace" radar, a może wyrzutnia pocisków ala artyleria, a może działko maszynowe, ale które: szybko strzelne a może mocniejsze, ale o mniejszym zasięgu. Lub moduł naprawczy i grupa reperatorów?
To już od nas zależy, czym i w jakim stylu będziemy prowadzić nasze działania.
A trzeba tu wspomnieć o tym, że nie które misje są na czas dla jednego gracza, co wprowadza pewien element ryzyka i nerwów.

Grafika może nie powalać, ale czy tu chodzi o grafikę?
Strategia jest dynamiczna i potrafi zając nawet na kilka godzin. Nie ma tu bezczynnego siedzenia i gapienia się na swoją bazę. A wszystko dlatego, że przeciwnik podchodzi nas z każdej strony, próbuje zniszczyć, przejąć nasze przejęte pola złoża ropy.

I wszystko byłoby idealne, gdyby nie kilka felernych rzeczy jakie mamy w grze.
Pierwsza sprawa AI naszych jednostek. Wielokrotnie będzie ich odciągać od atakowania wroga, aby oni bronili bazy, a nie że zostają wyciągnięci w krzyżowy ogień.
Drugą rzeczą jest: blokowanie się jednostek jak i też brak jednoznacznego działania z ich strony.
Chodzi po prostu o to, że jeśli mamy pojazd naprawczy, nie naprawia on jednostek które są uszkodzone, ale wybiera sobie jednostki od naprawy.
Innym przykładem dziwnego zachowania naszych jednostek jest: niezwracanie uwagi na ostrzał. Wygląda to tak, że 2 żołnierzy ostrzeliwuje nasz pojazd, a on nic.
Jednostki także nie potrafią (jeśli są pod naszą kontrolą) reagować na ostrzał, jeśli nie są pojazdami bojowymi. Wielokrotnie spotkacie się że pojazd budujący stoi pod ścianą, będąc ostrzeliwanym a on nic, zamiast wycofać się do bazy.
Można jeszcze by tu wspomnieć o sytuacji natarcia wroga który zaczyna wykańczać nam budynki, a nasze jednostki nie potrafią ich dosięgnąć swoim ogniem.

Tak, Warzone 2100 ma swoje zalety, ale posiada też i wady. Wielokrotnie będziemy powtarzać całe misje w singlu i borykać się z przeciwnikami w multi - ale wielokrotnie stracicie przy tej grze masę czasu, który będzie na pewno miłym doświadczeniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz