wtorek, 28 sierpnia 2012

WoT: uczę się jeździć medem #3 - kupuje VK3601 (H) (dlaczego nie VK 3001 (h)?)

Tak, mam i ja...

Tak mogę napisać o VK3601 (H).

Po kilkudziesięciu bitwach PzKpfw III/IV i podobnej ilości bitwach innymi pojazdami, które nabiły mi wolne doświadczenie udało mi się odblokować VK-acza.

Dlaczego 3601 (h), a nie 3001 (h)?

Pierwsza i zasadnicza rzecz, która jest dla mnie istotna: pancerz, działo, a raczej jego penetracja i moc, i mobilność. Na końcu u mnie jest prędkość poruszania się.

VK 3001 (H) kultywuje to co ma III/IV, czyli: mobilność, prędkość, działo (najlepsze działo, które występuje także na 3601 (H)), z bardzo cienkim pancerze.

Kupując VK 3001 (H) kupił bym sobie gorszy pojazd niż PzKpfw III/IV.
Ponieważ patrząc na pancerz obu czołgów wychodzi na to, że III/IV ma go więcej niż 3001 (H), a przecież III/IV jest przebijane przez większość pojazdów IV, V tieru, już nie wspominając o VI tierze np. Kv-1s, czy M6, które dziurawią III/IV jak chcą. Więc co by te czołgi robiły z VK 3001 (H)?


A teraz pomyśleć, że 3001 (H) ma mniej pancerza po bokach, bo tylko 30mm !! i... 50 mm z przodu. To możecie zrozumieć dlaczego VK 3601 (H), a nie VK 3001 (H). Nie chcę się męczyć z gorszym pojazdem, który może trafić na VIII tiery ;)

W moim wyborze przesądził pancerz, czyli 100 mm z przodu, jak i też działo. Mobilność, która jest tak ważna dla wielu na medach obniżyła się. Mając tą świadomość i tak nie żałuję (na razie) mojego wyboru.


Wiem, że początki nie będą wesołe. Mam jednak tą świadomość, że czołg przy każdym ulepszeniu będzie coraz lepszy - wieża, silnik, działo itd. Każdy element w tym pojeździe sprawia, że będzie mi się nim grało coraz lepiej.

I na koniec...
Zacząłem wreszcie pojmować, jak się gra PzKpfw III/IV, co poskutkowało większą ilością wygranych bitew niż to miało miejsce podczas wcześniejszej gry tym czołgiem. Zauważyłem też, że III/IV ładnie zarabia, nawet jeśli nie wiele robi w bitwie. Jedynie do czego mogę się przyczepić to exp, który jest czasami naprawdę... niewielki.

ps.
VK 3601 (H) występuje w WoT jako czołg średni. Prawda jest taka, że to czołg ciężki i na wielu stronach może zauważyć, że tak jest określany. Teraz rozumiecie, dlaczego 3601 (H) ma 100 mm na przedzie jak Tiger, a nie 60 czy 75 ;)

--aktualizacja--
Stockowa VK 3601 (H) to czołg ciężki ze słabym działem, ale dość znośnym pancerze. I jeśli miałbym go porównać, to najbliżej mu do t-150 i KV-3, niż meda pokroju t-34-85, czy nawet tego co oferuje kv-1s jeśli idzie o siłę ognia i zwrotność.

2 komentarze:

  1. Szanowny kolego czołgisto.
    Przeczytałem o Twoich doświadczeniach z Pz III/IV i przyznam, że nie do końca zgadzam się z opinią o tym czołgu. Zwłaszcza teraz po zmianach w MM ta maszyna pozwala dać frajdę i całkiem niezłe wyniki. Ja przyznam się, że KV-1 dla mnie okazał się czołgiem którego nie znoszę, najzwyczajniej ja nie lubię pojazdów powolniaków. Jeśli chcesz zerknij w moje wyniki (gracz DonPierdo) i możesz sprawdzić jakie osiągnięcia udało mi się zrobić na tej maszynie. Ja zakładam próbę zrobienia Asa na każdym pojeździe, no i nie pcham się na wysokie Tiery bez opanowania niskich. Zgodzę się odnośnie VK 3001 H. To jakiś chory pomysł jest aby był on 6 tierem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spojrzeć na to, że wiele wpisów po 3 miesiącach staje się albo nie aktualna, albo trzeba było by je modyfikować do patch. Wszystko przez zmiany w pojazdach, zabraniu jakiegoś działa, albo dodaniu pewnej lufy do pojazdu.
      Dla mnie Pz III/IV to był złom, który nie potrafił przebić Kv-1, obecnie pojazd jest podobny do Pz IV (zależy jakie kto działo preferuje).
      Warto mieć na to patrzenie.

      Usuń