niedziela, 29 kwietnia 2012

world of tanks - niszczyciele czołgów

Postanowiłem coś tam napisać odnośnie World of tanks jako, że ogrywam tą grę na windows już kolejny dzień i zauważam te same błędy, te same sytuacje i schematycznie działania ludzi od mojej strony (czyt. od strony osób w tej samej grupie, przeciwko innej grupie).

Czym jest niszczyciel czołgów?
To pojazd, który został stworzony do niszczenia czołgów z ukrycia. Słowo klucz: ukrycia.

Kilka specyfikacji odnośnie niszczycieli czołgów i wskazówek, o czym 80% ludzi zapomina.

Niszczyciel czołgów ma słabą wierzę lub trzon z działem.
Ma odsłoniętą górę co sprawia, że artyleria rozłupuje niszczyciela w jednym do 3 trafień (zależnie od celności i uderzenia arty(-leri).
Uderzenie z tylu niszczyciela potrafi go rozwalić w kilka chwil.
Niszczyciele czołgów (oprócz amerykańskich w wyższej grupie) nie ma ruchomego działa na wierzy. A to oznacza, że aby niszczyciel mógł nacelować, musi wykonać obrót do celu - tak aby ustawić się przodem do tego w co chce trafić.

Jeśli się o tym nie pamięta, zazwyczaj niszczyciele są: wykańczane przez arty, albo zostają objechane przez szybkie lekkie czołgi i wykończone. Przypomina to trochę walkę ślimaka z myszą - ślimak nie ma szans. I nie chodzi tutaj o prędkość, ale niszczyciel w miejscu między budynkami: nie ma się jak bronić, bo nie ma jak się obrócić a każde trafienie go rozwala, a do tego staje się bezużytecznym złomem, bo co może trafić kiedy ktoś zajechał niszczyciela od tyłu? Obrót zajmuje wieki, a ktoś po prostu sobie strzela do niszczyciela jak do tarczy.

Wykorzystaj walory swojego pojazdu.
(Tak można określić pokrótce grania niszczycielem.)
Powyżej macie błędy i minusy niszczycieli czołgów (oprócz amerykańskich z wyższej klasy), więc może czas na plusy niszczycieli :)

Tak niszczyciele mają plusy i to nie wykorzystywane przez osoby, które nimi grają.

Niszczyciel to snajper, a nie szturmowiec.
Jeśli sobie przejrzycie parametry niszczycieli to zauważycie pewną mało istotną rzecz dla jednych, a dla was jako grających niszczycielem dość istotną: widzenie.
Tak, jako "snajperzy" - WIDZICIE NAJDALEJ ZE WSZYSTKICH.
Nie wierzycie mi, sprawdźcie sobie :) Niszczyciele mają najdalsze pole widzenia. I jest to zazwyczaj (widzenie: czołg vs niszczyciel) od 30% do nawet 50%/60%. Co to oznacza, że jako niszczyciel widzicie wroga: szybciej i z dużo dalszej odległości niż czołg w tym samym miejscu.

Działo i celność moim przyjacielem.
To kolejny walor niszczycieli: mocne działo i jego celność. Działa czołgów i działa niszczycieli mogą choć zazwyczaj nie są takie same. Po odkryciu za doświadczenie najlepszego działa dla swojego pojazdu, niszczyciel staje się swoistym niszczycielem światów: mocne działo + dalekie widzenie = widzę czołg szybciej niż on mnie zobaczy. A dzięki temu jesteście wstanie rozwalić nie jeden czołg.

Jak grać niszczycielem czołgów?
Pierwsza rzecz, nie jedziecie jako pierwsi. To czołgi są po to aby walczyć na bliski dystans, wy walicie z daleka i celnie. Jesteście oczami czołgów i PRZED WSZYSTKIM artylerii.

Oczy czołgów i arty, w krzakach i w ukryciu, z widzeniem czołgów przeciwnej grupy szybciej, niż oni zobaczą was, z mocnym działem, które dobrze wycelowane niszczy światy.

I co robią ludzie w World of tanks?
Gracie niszczycielami tak, jakby to były czołgi, bez osłony, bez ukrycia, bez wsparcia. Zazwyczaj na pierwszej linii, zaraz przy czołgach.

Musicie się z tym pogodzić, że wy fragi (czyt. zniszczenie czołgów strony przeciwnej) zdobywacie rzadziej i do was należy WSPIERANIE CZOŁGÓW z tyłu, nie ważne czy jedziecie 3 czołgami w dane miejsce, czy przed wami jest ciężki czołg. On przyjmie strzał z podobnego sobie na klatę, wy dostaniecie 2 strzały i już was nie ma, bo zanim się ustawicie, zanim co - możecie sobie oglądać bitwę z widoku obserwatora.

Kilka porad, aby wasza grupa nie przegrywała.
Nie wychylajcie się i trzymajcie się za osłonami tak gdzieś 50m za czołgami. To daje wam pełny obraz walki, czołgi dostają, wy macie czas się ustawić. 50m to też odległość, która pozwala manewrować czołgom przez wami np. w razie skręcania, zawracania, czy cofania - zbyt dalekie trzymanie się, daje zbyt późną reakcję, zaś zbyt bliskie to prawdopodobieństwo zablokowania czołgu, który zaczyna się cofać aby nie dostać strzała, jak i też prawdopodobieństwo trafienia na czołg, który się zatrzymał. Wypatrujcie krzaków, kamieni, pagórków, lasku, zagajnika, wzniesień które są nad drogą, czy krzaków między mostami.

I na koniec: jako "snajperzy" musicie się nauczyć celować. Nie, nie żartuje. Musicie rozróżniać pewne części czołgów podatne na uszkodzenia. A są to: tylna płyta z silnikiem, gdzie można wywołać pożar, co potrafi "zabić" czołg od środka. Kolejna ważna rzecz to wizjer kierowcy, spodnia płyta (czasami tam widnieją kawałki gąsienic na wymianę), zazwyczaj jest to nie chronione miejsce i łatwo je trafić pociskiem, kiedy czołg wjeżdża na górkę - a jeśli jeździliście czołgami to wiecie, że czołg na takim manewrze ma minimalną prędkość. Inną ważną częścią czołgu jest: łączenie między wierzą a korpusem - takie trafienie potrafi zablokować wierzę. Innym miejscem podatnym na ostrzał jest: płyta korpusy (z boku) gdzie są gąsienice - w starszych modelach czołgów niemieckich są tam duże koła, zaś w innych (nowszych, jak i starszych) można tam spotkać malutkie kołka - inaczej tłumacząc tam gdzie są gąsienice, ale patrząc na czołg od boku to płyta korpusu jest zazwyczaj cienka i łatwo ją spenetrować.

Grając niszczycielem czołgów zazwyczaj niszczysz 3 czołgi, giniesz szybko, nie potrafisz nic ustrzelić, czołgi cię wyprzedzają z ubijaniem przeciwnika, nie potrafisz zrozumieć, dlaczego ciągle przegrywacie - to zadaj sobie pytanie, czy ty potrafisz grać niszczycielem czołgów?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz