czwartek, 27 września 2012

world of tanks: oficjalne wydanie 8.0 - zmiany na...

Aby was nie oszukiwać, ale zmiany jakie zastosował WarGaming w patch 8.0, w World of tanks są na... gorsze.

Zacznijmy od nowości.
Grafika
Autorzy zapowiadali więcej wyboru rozdzielczości - ja ich jakoś nie uświadczyłem, bo miały one być wprowadzone dla użytkowników ze starszymi komputerami i dla laptopów - ja gram na laptopie, a bogactwa rozdzielczości nie mam (tylko dwie do wyboru).

Wybór grafiki na "Poprawiona" sprawia, że otrzymujemy możliwość wybrania z innych opcji poziomu: "średni" i inne czyli np. "wysoka". Posiadając ustawienie:



"standardowa" mamy możliwość tylko przy niektórych ustawić sobie opcje: średnie, wysokie, reszta to: wył(ączone) lub minimalne - bez możliwości innych ustawień.





Co jest w tym najzabawniejsze?
Odpowiedź: To, że lepsze ustawienia grafiki spowalniają całą grę, nie tylko rozgrywkę w bitwach - a może to tylko u mnie. Co do samej różnicy, to granie na najniższych ustawieniach ale z ustawieniem grafiki na "Poprawiona" - powoduje spadek FPS do 16-19 FPS, przy "Standardowa" to 8-26 FPS, skok FPS wynika z tego, ile elementów oprócz czołgów będziemy lub mamy przed sobą lub koło siebie.




Dźwięk.
Podobno dodano kilkanaście rodzajów dźwięków trafień, rykoszetów, gąsienic, zawieszanie odnośnie podłoża, wystrzałów.
Niby wszystko fajnie i pięknie, ale ja... nie mam POŁOWY dźwięków w grze np. nie mam dźwięku rozwalenia mojego pojazdu, trafienia, odliczania przed bitwą - a to tylko te wyłapane na poczekaniu.
Ale to i tak nic, ponieważ wchodząc do bitwy mam wrażenie, że jestem na jakiejś budowie autostrady. Dźwięki gąsienic to... istny młot pneumatyczny, który wierci w litej skale. Kiedy jedziemy z innym pojazdem obok siebie to wychodzi to tak, jakby koło nas trwały ostre roboty drogowe.
Problem rozwiązałem wklejając dźwięki z katalogu audio (który sobie zachowałem z poprzedniej wersji) do dźwięków które otrzymałem w tej wersji i... okazało się, że 3/4 dźwięków mi brakowało. "Mieszając" oba katalogi ze sobą, a tym samym i dźwięki - wreszcie wszystko zaczęło działać, a raczej zacząłem wszystko słyszeć jak trzeba.
Jedyny plus jaki zauważyłem to to, że wystrzały z innych pojazdów w trybie snajperskim są przyciszone.

Fizyka
Nowość w wersji 8.0, która ma przyciągnąć nowych graczy. Nowość, która moim zdaniem została kompletnie zaimplementowana z dupy. Brak zaimplementowane środka ciężkości wprowadzonego do każdego pojazdu - to jest chyba największy błąd twórców WoT. Ponieważ to, że rozwalony pojazd mogę przesunąć jak karton będąc lekko rozpędzonym to jedno, ale przesuwanie wraków o kilkanaście centymetrów z niewielkim rozpędzeniem, to drugie.

Jak dla mnie fizyka w grze to żadna tam fizyka, ale zdjęcie ograniczeń na mapach. Inaczej tłumacząc: fizyka została zaimplementowana do map, a nie pojazdów w pełnym tego słowa znaczeniu. Moją tezę mogę podeprzeć wspomnianym wcześniej brakiem środka ciężkości, czy tym że kilka ton wraku jesteśmy wstanie przesunąć mimo niewielkiej prędkości. Odnośnie pojazdów fizyka została wprowadzona do układu jezdnego, który jest widoczny - czyli zawieszenia gąsienic i samych gąsienic, ale nic więcej. Moją tezę podpieram tym, że pojazdy poruszają się po podłożu mapy i to w jej odniesieniu działa fizyka: przyczepność pojazdów, możliwość wjechania na górę, możliwość zjechania do miejsc wcześniej niedostępnych. Jeśli fizyka tyczyła się pojazdów, to blacha na pojazdach by się gięła, nie można było by zjechać z ostrej skarpy w dół, ponieważ zarylibyśmy lufą w glebę - niszcząc nasz pojazd.

A czy nie zainteresowało was to, że pojazdy nie są wstanie na dobrą sprawę przewrócić się do góry nogami, albo na bok, a jak spadają w dół, to lądują na gąsienicach, choć powinny wbić się w podłoże?
A przecież to właśnie jest fizyka, która odnosi się do czołgów...

I jeśli mam być szczery - prawdziwą fizykę w WoT zobaczymy dopiero wtedy, kiedy czołgi zaczną się zakopywać ,a blacha na pojazdach zacznie się giąć od uderzenia innego pojazdu i będzie się czuło, że kierujemy kilkutonowym pojazdem, a nie kartonem, któremu doczepiono kółka i popchnięto.

Warto też sobie uświadomić, jak działa WoT - czołg którym kierujemy to model, który otrzymał animacje zgodne do tego co naciskamy na klawiaturze. To co widzimy jadąc pojazdem to obraz generowany na serwerze i przy wykorzystaniu elementów na naszym komputerze - tłumacząc prościej: kiedy jedziemy pojazdem ładują się nam grafiki które posiadamy na komputerze, ale to serwer określa: gdzie dana grafika ma się znajdować. Serwer też określa nasze położenie na mapie, ustawienie wobec mapy + inne pojazdy, oblicza lot pocisku i jego trafienie, jak i też przelicza: czy przebijemy pancerz i zadamy obrażenia czy nie. Cała topografia mapy znajduje się na serwerze, a nie u nas. Skąd taki wniosek? Ponieważ, jeśli by cała mapa znajdowała na naszym komputerze, to wiele osób mogło by i zrobiła by własną wersję wielu map - a tak się nie dzieje.

Warto też obejrzeć ten filmik, który jasno pokazuje: jaką prędkość musi mieć pojazd aby wyskoczyć z pagórka, ale... nie leci po pochyłej linii, ale od razu spada, ponieważ waga nie pozwala mu na... latanie.
http://www.youtube.com/watch?v=Lj75U7TkBBY&

Jeśli ktoś robi grę o czołgach i trzyma się w miarę realizmu, to niech trzyma się tego cały czas, bo zmienianie koncepcji po jakimś czasie raczej nie wróży niczego dobrego.


Co do innym błędów, które twórcy nam sprezentowali w tej aktualizacji.
Błąd w tłumaczeniu - dość poważny: po przegranej walce, kiedy drużyna przeciwna wygra po przez przejęcie naszej bazy zobaczymy komunikat: Przegrana Przejęcie nieprzyjacielskiej bazy.
Sami sobie odpowiedzcie - czy chcecie czytać takie coś, aż do poprawki.

Brak danych odnośnie: ile jeszcze nam brakuje doświadczenia do odblokowania kolejnego modułu lub pojazdu, jak i też ile nam brakuje do zakupu danego pojazdu.
Wcześniej było tak, że po najechaniu na dany moduł widzieliśmy: ile nam brakuje (doświadczenie na danym pojeździe + wolne doświadczenie) - teraz tego nie ma. Mamy za to nominalną wartość danego modułu i tyle - różnicę musimy sobie policzyć sami: albo w myślach, albo na kalkulatorze na komputerze.













Brak obliczania nam kwoty po bitwie, przy uwzględnieniu kosztów naprawy i pocisków.
Twórcy chwalili się, że po bitwie, przy tym nowym panelu danych, będziemy wiedzieli dokładnie: ile zarobiliśmy, za co, jak i też zostanie nam obliczona kwota minus naprawa i pociski.
Obecnie to nie działa. Dlaczego? Aby system nam to liczył, musimy mieć zaznaczone opcje "automatycznego uzupełniania i naprawiania" na każdym pojeździe.

Nie czytelne drzewko rozwoju pojazdu.
Nie wiem komu to przeszkadzało, ale stare drzewko było, w moim odczuciu lepsze, niż to co mamy teraz. Poziome ustawienie wszystkiego wprowadza pewien nie ład i chaos. Działa które są rozbijane na kilka dróg (niby to samo co wcześniej, ale nie do końca). Twórcy zapomnieli oznaczyć, które moduły są odkryte, a które jeszcze nie - kolorystycznie - lepiej widocznie - nie ma też jasnego pokazania że dane moduły są na danym pojeździe od samego początku. Co zatem mamy? Jedyna różnica to: znacznik "ptaszka" - czyli to co mamy zamontowane, znacznik gwiazdki - to co mamy do odblokowania i... znacznik "monet" to co możemy kupić. Jeśli zaś elementu nie posiada ani cyfry: gwiazdek lub monet - to oznacza, że mamy dany moduł na stanie i został on odkryty.

Zmieniono formy nowych trybów, dodając nowe.
Obecnie można zauważyć, że doszły nowe rozstawienia przy tych samych trybach. Nie śmierdzi wam to sztucznym zapychaniem, gdzie później twórcy powiedzą - jest tyle map, po co wam nowe? Oczywiście chodzi o to, że mapy te same, ale kiedy wchodzi inne rozstawienie na danym trybie - to już inna mapa - wystarczy przejrzeć sobie ilość "map" do treningu, wtedy zrozumiecie o co mi chodzi.
Co do nowych rozstawień, przy tych samych trybach - ludzie coraz bardziej przestaną ogarniać te tryby i je lubić. Ponieważ zazwyczaj jest tak, że jedna drużyna ma lepiej, a inna gorzej - szkoda, że twórcy nie poszli po rozum do głowy i zamiast nowych trybów nie zastosowali np. odwracania map, bez zmiany startu drużyn.

Dziwny system celowania i strzelania.
Po kilku bitwach mogę stwierdzić, że coś z tym systemem strzelania jest nie tak. Bo jak wytłumaczyć to, że mając pojazd w pełnym celowniku trafiam... po za celownik? Jak można wytłumaczyć to, że VK3601(H) potrafi przebijać skątowane T34 w dolną płytę? I nie raz miałem wrażenie, że coś tutaj nie gra. Bo jeśli ja mam pojazd w celowniku to dlaczego trafiam w ziemię przed nim, albo strzelam nad nim - jeśli celownik nie wybiega po za pojazd - czary?
Co powiecie na to, że mając pojazd w celowniku, gdzie nie widzimy pagórka w celowniku (obręb całego pojazdu) trafiamy w... pagórek przed nami (jak idioci)?

Zasięg widzenia
Wiele osób na czacie zauważyło, że pojazdy będące 100m przed mini w jednej chwili kiedy przestały się poruszać znikają z mapy i ich pola widzenia. Nie bardzo w to wierzyłem, ale kiedy sam doświadczyłem tego na własnej skórze stwierdziłem, że ktoś tu nieźle zjebał pole widzenia.
Jak to działa?
Jeśli znajdujemy się w polu widzenia pojazdu, ale nie ruszamy się - pojazd nas prawdopodobnie nie zobaczy, chyba że strzelimy lub poruszymy się - niby tak jak było wcześniej. Problem w tym, że możemy prowadzić ogień i przestać się poruszać, aby zniknąć komuś z pola widzenia i radaru. Ponowne poruszenie lub oddanie strzału ujawnia naszą pozycję, ale kiedy tego nie robimy, nie widać nas - kolejne czary?

Mechanika pojazdów
Zauważyłem, że pojazd... nie może jechać do przodu jak skręca (nie u wszystkich pojazdów występuje ten problem). Wiem, że to brzmi dziwnie, ale obecnie aby skręcić musimy zatrzymać się i... obracamy się w danym kierunku, mimo że trzymamy "do przodu" (w) pojazd zatrzymuje się i obraca się. Kiedy skończy dany manewr, jedziemy do przodu. Zauważyłem, że problem np. nie występuje u VK3601 (H), ale występuje i KV-1, KS-3, Kv-3 - a więc czołgi ciężkie. Ale czy to coś ma wspólnego z realizmem?

BRAK kątowania (czyt. brak wykorzystania pochyłego pancerza)
Tytuł mówi sam za siebie. Wiedziałem, że coś mi tu nie pasuje i okazuje się, że... kąty pancerza, kąty pochyłe na naszym pojeździe po aktualizacji nie działają. Teraz rozumiem, dlaczego VK 3601 (H) penetrowałem dolną płytę skątowanego T34, jak i też, teraz rozumiem, dlaczego Tiger jest wstanie mnie penetrować zadając obrażenia, kiedy ja kątuje KV-3. Jestem też wstanie zrozumieć, dlaczego IS-3 nie odbija pocisków wystrzelonych z 400m przez Tigera, a rykoszety to na dobrą sprawę... błąd systemu obliczeniowego. Jak i też może dziwić, dlaczego Tiger II dostaje w dolną płytę, choć stoi do mnie pod skosem.
I nie w każdym pojeździe dzieją się takie rzeczy, warto przetestować: które pojazdy straciły na ochronie (nie ważne jaka jest odległość między strzelającym a obrywającym), bo może się szybko okazać, że pojazd który potrafił odbić większość pocisków przy dobrym ustawieniu, w 8.0 będzie obrywał, nie ważne czy ustawimy się do przeciwnika "kątem" czy nie.

Rozgrywka...
Jak mi się gra?
Grając normalnym stylem mam wrażenie, jakby coś nie stykało w rozgrywce, czegoś mi w niej brakuje.
Możliwość wjechania kilkunastotomowym czołgiem na górkę czy skałę, to psuje cały odbiór gry. Kolejną rzeczą są zmienione dźwięki wystrzałów, które nie oddają mocy dział, do tego wiele dział nie zależnie od nacji brzmi nadal tak samo. Problemem może tutaj być też fakt, że strzelając w dolną płytę pojazdów może zdarzyć się tak, że...nie zadamy obrażeń, choć usłyszymy komunikat o trafieniu.
W obecnej chwili to już nie jest ta sama gra i to poczucie, że walczymy czołgami, a każdy czołg ma swoje plusy i minusy.
Zauważam też to, że wiele osób gra "na jana", co nie oznacza na pałę. Zepsuty system celowania i trafień sprawia, że czołg który jest na top liście w bitwie i jest dość dobrze opancerzony śmiało może jechać przed siebie i przeżyć, do tego objeżdżając czołgi przeciwnika lub chowając się na tyłach i powoli je rozwalać.

Fajną rzeczą jest to, że można sobie teraz sprawdzić statystyki innych graczy w tym i naszych przeciwników...



ps.
Przed wejściem do gry każdy musi zaakceptować nowy regulamin.
Co w nim znajdziemy ciekawego:
2. Dodatkowe Ograniczenia Licencji
Korzystanie z Gry naruszające Ograniczenia Licencji będzie uważane za naruszenie praw autorskich do Gry należących do WN. Użytkownik zobowiązuje się w żadnych okolicznościach nie:
B. Stosować cheatów, automatycznego oprogramowania (boty), haków, modów lub innego nieautoryzowanego oprogramowania pochodzącego od osób trzecich, zaprojektowanego w celu modyfikowania doświadczenia zdobytego w grze World of Tanks;
D. Stosować nieautoryzowanego oprogramowania pochodzącego od osób trzecich, które przechwytuje, wydobywa lub w inny sposób gromadzi informacje zawarte w Grze lub Usłudze, co obejmuje bez ograniczeń wszelkie oprogramowanie, które odczytuje obszary pamięci wykorzystywane przez Grę w celu przechowywania informacji o postaci lub środowisku gry, przy czym WN może jednak według własnego uznania zezwolić na korzystanie z niektórych interfejsów użytkownika, pochodzących od osób trzecich; E. Modyfikować lub powodować modyfikacji plików, które są elementami Klienta Gry w sposób, który nie został wyraźnie dozwolony przez WN;

5. Zgoda na monitorowanie
Podczas grania w dowolną z gier oferowanych i/lub obsługiwanych przez WN lub korzystania z dowolnych funkcji służących do komunikacji i znajdujących się na stronach internetowych, adres IP użytkownika (adres protokołu komunikacyjnego sieci, z której uzyskany został dostęp do jednego z powyższych) może zostać zapisany w naszej bazie danych. Podczas aktualizacji lub wprowadzania poprawek, nasza procedura "poprawiania" może obejmować sprawdzenie, czy na komputerze użytkownika znajdują się najnowsze wersje plików potrzebnych do gry; podczas porozumiewania się w obrębie dowolnej gry lub korzystania z wszelkich innych funkcji komunikacji w obrębie gry (np. czat na żywo, przekazywanie komunikatów itp.), nawet w prywatnych kontaktach z innymi osobami, użytkownik ma świadomość, że takie formy komunikacji przechodzą przez nasze serwery i mogą być przez nas monitorowane, nie oczekuje prywatności takiej formy komunikacji i co za tym idzie wyraża zgodę na monitorowanie komunikacji wychodzącej i przychodzącej.

7. Poprawki i aktualizacje
WN może udostępnić lub dostarczyć poprawki, aktualizacje i modyfikacje do Gry, które należy zainstalować, aby użytkownik mógł kontynuować grę. WN może zdalnie aktualizować Grę, w tym Klienta Gry znajdującego się na sprzęcie użytkownika, bez wiedzy użytkownika o tym, zaś użytkownik niniejszym udziela WN zgody na udostępnienie i zastosowanie takich poprawek, aktualizacji i modyfikacji.

Całość umowy/regulaminu

Czekam za to na jakąś szybką poprawkę, bo w innym przypadku WoT przestanie być grą, w której będzie można normalnie sobie pobrać czołgiem z żywymi osobami, a będzie to gra z czołgami w tle, gdzie większą rolę będzie odgrywać to, kto zna więcej błędów.

:)

2 komentarze:

  1. Mi tez sie zdaje ze z celnością jest coś nie tak skupienie max a gość gada ze ""prawie"" ""mało brakowało"

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta gra ogólnie jest do dupy za duzo debili którzy wogóle nie maja pojecia o walce i taktyce

    OdpowiedzUsuń