piątek, 21 września 2012

World of Tanks: IS-3 (VIII tier, USSR)

Tak, kupiłem IS-3...
Miałem do wyboru, albo kupię jeden czołg poziomu VIII, albo kupuję PzKpfw V Panther i KV-13.
Do kupienia mam jeszcze, KV-4, które mam odblokowane od pewnego czasu, KV-13, panterę i jak uda mi się odblokować za jakiś czas (nie spieszę się z tym) to do listy zakupów dojdzie mi tygrys.
Kiedy to mam zamiar kupić... nie wiem :)

Na moją decyzję odnośnie IS-3 podjąłem na podstawie jednej myśli: jeśli teraz tego nie zrobię, to nigdy nie kupię tego czołgu. Powód?
A kiedy będę miał ponownie tyle kasy ze sprzedania dwóch czołgów i uzbierane około 1.400.000, aby kupić czołg tieru VIII? Raczej nie za szybko...




Podstawowe wartości IS-3, jeśli odblokowaliśmy działo na IS 122 D-25T, bez silnika:























Brakuje ulepszonego radia, bo mnie na nie obecnie nie stać.

Warto tutaj jednak wspomnieć o ulepszonej wieży i dziale... które robią z IS-3 naprawdę groźny pojazd.
Na obecną chwilę IS-3 z działem z IS jest... słaby. Nawet jeśli wie się, gdzie strzelać i gdzie są słabe punkty innych pojazdów.

Kiedy odblokujemy sobie powyższe rzeczy, zaczniemy coś znaczyć.

Jak IS-3 sprawdza się w praniu, i czy porównywanie go do ISa jest dobrym pomysłem?
IS-3 jeździ się naprawdę dobrze, ale warto pamiętać o jednym, bardzo ważnym: kiedy jesteśmy na samej górze listy czołgów - mamy szansę sobie pofarmić, jeśli gramy z innymi VIII - z działem z ISa może co najwyżej wspierać inne pojazdy, jeśli gramy z IX lub X - jesteśmy czołgiem do bicia.

Co do IS vs IS-3 - to dobry żart.
Nie chodzi o to, że IS jest niższego poziomu, ale ISem jeździło mi się naprawdę źle, ciężko i męczyłem się grając tym pojazdem. IS ma jeden problem, z bliska potrafi go przebić byle lepsze działo, z daleka pancerza ISa odbija, ale już pociski od arty wlatują w ISa jak w masło. Dużo lepiej jeździ mi się KV-3, które można ustawić tak, że będzie odbijać większość pocisków, a do tego wiele razy artyleria mało co mi robiła kiedy dostawałem w bok, bo większość na siebie brały gąsienice. I odnoszę wrażenie, że IS jest miękki jak na swój tier w porównaniu z innymi pojazdami innych nacji (nie wliczając w to Francuzów).
IS-3 potrafi odbijać lub przyjmować "na klatę" niektóre naprawdę mocne pociski. I choć na obecną chwilę rozegrałem nim kilka bitew, już przekonałem się, że jeśli pocisk poleci nie tak jak ktoś chciał to naprawdę mocna petarda, która normalnie powinna nam zabrać 500 damage, po prostu nie przebije naszego pancerza, albo się odbije.
I chyba to jest jedna z zalet IS-3, ale i tak trzeba uważać, bo nigdy nie wiemy co nas przebije zadając obrażenia a co nie.

Zarabianie.
Podobno od VIII tieru czołgi nie zarabiają na siebie, jeśli nie mamy konta premium... i jest to prawda.
Jeden czołgu bitwy nie wygrywa, ale cała drużyna. Jeśli w drużynie mamy słabych graczy lub mało rozgarniętych, to nawet jeśli wygrasz, możesz wyjść na minus. Gorzej jak przegrywać, a trafiłeś zaledwie dwa czołgi, do tego wystrzeliłeś 5 pocisków (1024 za pocisk).
Warunkiem zarobienia lub wyjścia na 0 - ubić pojazd swojego poziomu lub zadać obrażenia innym pojazdom swojego poziomu i nie zostać rozwalonym, a każdy strzał musi zadawać obrażenia.
Ogólnie IS-3 nie zarabia jeśli nie macie konta premium - trzeba mieć to na uwadze grając tym pojazdem.
I na koniec: obecnie jestem -20.000 (minus 20 tysięcy) na IS-3 - tyle zarobiłem, choć mam przewagę wygranych bitew.

I jak na razie jeździ mi się nim lepiej niż ISem... :)

ps.
Taktyka w kierowaniu IS-3?
Oczywiście kamienie czy osłony to normalna kolej rzeczy, nawet jeśli jesteśmy na samej górze listy. W walce na bliski dystans, ale nie w zwarciu raczej warto pamiętać, że IS-3 ma słabe punkty i trzeba nim jeździć rozważnie. Jeżdżenie nim na pałę skutkuję zgonem, który kosztuje nas od 10.000 do 12.000 kasy (naprawa).
Chyba właśnie to słowo: rozwaga - charakteryzuje ten czołg. No i oczywiście znajomość innych pojazdów, gdzie strzelać, w co trafiać - podstawa - na tym poziomie to prawie obowiązek już, bez tego... lepiej nie zaczynajcie gry IS-3, bo w starciu z podobnymi poziomem, czy lepszymi - będziecie "godnym" noob-em, który został rozwalony jako jeden z pierwszych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz