O penetracji, a damage możecie poczytać - tutaj.
Poniżej poczytacie sobie o pewnym ważnym, jak nie najważniejszym aspekcie na tierach VI i wyższych.
A jest to: czas ładowania pocisków.
Nie raz możecie zauważyć, jak pod oddaniu wystrzału dany czołg cofa się za osłonę. Nie jednokrotnie na tierach V, VI i wyżej zauważycie, że prawie każdy czołg cofa się po oddaniu strzału, chyba że ma mocny pancerz z przodu, albo ktoś nie ma gdzie się ukryć, albo ktoś jest skończonym idiotą i nie wie: o co w tej grze chodzi.
Czas ładowania pocisku od tierów VI (V tiery mają znośny czas ładowania i wiele osób nie zwraca na to uwagi - ile pociski są ładowane - po prostu, trzeba chwilę odczekać i tyle) staje się jedną z najważniejszych zalet pojazdu lub jego wadą, później jest... penetracja i na końcu damage.
Dlaczego od tieru VI elementarne patrzenie na penetrację, zaczyna być w niektórych pojazdach mało ważne?
Czas ładowania pocisku w niektórych pojazdach oznacza: wygraną lub przegraną.
Czas ładowania pocisków w WoT jest ukazywana po przez: ilość pocisków wystrzelonych na minutę. I tego będę się trzymać, w przeliczeniu na sek.
Porównajmy sobie kilka pojazdów VI tieru między sobą w odniesieniu do czasu ładowania pocisku, damage i penetrację - będę porównywał tylko pociski PP - czyli zwyczajne, żadne złote czy OB - bo zazwyczaj pociski PP biorą udział w "randomach".
Wezmę najlepsze działa, a nie te standardowe czy poboczne...
KV-1s = 122 mm - 3,75 175/390 (czyli: 3,75 strzałów na min [min = 60 sek] penetracja/damage)
T-150 = 107 mm - 5,61 167/300
IS to samo działo co KV-1s:
= 122 mm - 4,07 175/390
IS-3
to samo działo co KV-1s dla porównania - działo podstawowe w IS-3: 3,75 pocisków na mint.
Czyli tyle samo KV-1s.
--------------------------
Porównajmy sobie inne pojazdy tego samego tieru, po powyżej macie pokazane jak zależnie od pojazdu może różnić się czas ładowania tego samego działa.
T-54 = 100 mm - 7,35 219/320
M46 patton = 100 mm - 6,56 218/390
E-50 = 10,5 cm - 6,13 220/390
SU-100 = 122 mm - 4,69 175/390
M46 Slugger = 90 mm - 7,5 160/240
ARL V39 = 90 mm canon - 7,5 135/240
90 mm DCA - 6,67 212/240
I jak odczytywać te parametry?
Trzeba sobie uświadomić jedną rzecz: od tieru VI to za ile strzelamy przestaje mieć znaczenie. Ważne zaczyna być: czy trafiamy, czy penetrujemy pancerz i... jak szybko ładuje się kolejny pocisk.
Dlaczego damage zaczyna być mało ważny?
Jeśli pojazd ma około 1000 hp, to jedno nasze trafienie za np. 360, to dla kogoś około 1/3 energii, ale pozostaje mu jeszcze 2/3. I teraz... ktoś w momencie kiedy my ładujemy kolejny pocisk może: zmienić pozycje, ustawić się za osłoną, przegrupować, wezwać pomoc, może też w tym czasie ktoś nas objechać lub zajechać, może ktoś pojawić się z boku, może... stać się wiele rzeczy. Rzeczy, na które będziemy mogli reagować, ale nie strzelać.
Porównajmy sobie starcie dwóch czołgów z tym samym działem, czyli kv-1s i IS.
Kv-1s to 3,75 pocisków na minutę, to jakieś NIE CAŁE 4 pociski na minutę. Minuta ma 60 sekund, a to oznacza że co około 17 sek. strzelamy z Kv-1s.
IS to 4,07 czyli minimalnie więcej niż jeden pocisk co około 15 sek. na minutę.
2 sek różnicy - około 2 sekundy, gdzie te dwie sekundy to naprawdę wiele. Kiedy stajecie na przeciw pojazdu i każdy z was wystrzelił pocisk, który nie trafił i czekacie na kolejny, celując w kogoś - to naprawdę, wtedy liczy się czas ładowania, a nie penetracja, czy damage. Ponieważ... Wiecie jakie macie działo, ile zadaje obrażeń i jaką ma penetrację. W przeciągu około 15 sek. zdążycie wybrać sobie punkt w który chcecie strzelić. Kiedy słyszycie odgłos załadowania pocisku nie interesuje was nic, tylko aby strzelić pierwszy.
I pisze ze swoich doświadczeń, bo nie raz staje się na przeciw czołgowi i czeka się na załadowanie pocisku, wtedy człowiek szybko kalkuluje: gdzie trafić aby zadać obrażenia i tyle, bo reszta to wiara w system WoT i to, że spenetrujemy pancerz danego pojazdu :)
Patrząc np. na średnie czołgi ("medy") i ich czas ładowania pocisku, spotkanie T-54 i E-50, jeśli chodzi o ostrzał T-54 wygrywa o jeden pocisk więcej na minutę. A czasami ten jeden pocisk może ważyć losy o przeżyciu, albo zostaniu zniszczonym.
I na koniec...
Dlaczego czas ładowania pocisków staje się od VI ważny?
Bo działa na wyższych tierach mają podobną penetrację i zadawany damage - z małymi różnicami. Wtedy wygrywa ten pojazd, który szybciej strzela, który lepiej umie się ustawić, który ma osłonę, który wie co to kątowanie i gdzie celować, aby zadać obrażenia.
Inna sprawa to to, że strzelając i czekając na kolejny pocisk może nam minąć w tym czasie szansa na zniszczenie jakiegoś pojazdu, albo uszkodzenie go. A wliczając w to fakt, że im wyższy tier to więcej hp (energii), to zaczyna się liczyć: jak szybko strzelasz (czyt. jak szybko potrafisz zdjąć z danego pojazdu energię), aby dany pojazd ciebie nie uszkodził lub nie zniszczył, ale ty dany pojazd jesteś wstanie rozwalić lub uszkodzić, czy... Przygotować się, aby w razie trafienia odpowiedzieć, zamiast czekać na pocisk, już nie wspomina o sytuacji, że ty strzelasz i ładuje ci się kolejny pocisk, a ktoś nadal czeka na pocisk... Wtedy naprawdę liczy się czas ładowania, a nie to... "za ile kogoś bijesz".
Na sam koniec napiszę: wiele osób grających od VI gra na premium, ale osoby które nie grają na premium mają o tyle gorzej, że nie zarabiają tyle co osoby z premium. Co za tym idzie, koszt jednego pocisku i uszkodzeń na wyższych tierach rosną, a co za tym idzie: strzelanie z rozwagą ma wiele znaczenia. Można zauważyć, że osoby na wyższych tierach strzelają aby trafić, niż aby strzelać, bo czasami koszt pocisków przewyższa koszt naprawy pojazdu kiedy zostanie zniszczony, a każde zadane damage to exp i kasa, czyli zwrot za pocisk. Jeśli strzelamy szybciej to prawdopodobieństwo że takowa osoba zarobi więcej, niż my którzy strzelamy rzadziej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz