Poniższy tekst może nie być zrozumiany przez graczy, albo osoby nie mające jakiejkolwiek styczności z system linux.
Ostatnio dokonałem aktualizacji mesa w moim systemie, czyli linux, na wersję rozwojową (git) - 10.5. Na początku War Thunder działał naprawdę fajnie, ale w ostatnich dniach zaczęły się dziać dziwne rzeczy: zacinanie się obrazu na 1/2 sek. przy wystrzale, przed wystrzałem, lub kiedy ktoś wystrzelił lub został zniszczony gdzieś na mapie. Pojawił się też problem z FPS, ponieważ wchodząc do bitwy (czyt. kiedy zjeżdżamy czołgiem z respa) wszystko było płynne, ale wystarczy, że wszedłem do trybu celowania, a FPS spadały na łeb i szyję. W przypadku wjechania między budynki np. na mapie Poland FPS także obniżały loty o prawie 20 punktów.
Na te same dolegliwości cierpiała też wersja Windows uruchamiana przy użyciu Wine.
Wtedy postanowiłem poszukać testów porównawczych mesa 10.3 vs 10.5 - 10.3 jest wydaniem stabilnym, zaś 10.5 to wersja rozwojowa.
Poniżej porównanie mesa 10.5-dev z mesa 10.3 na karcie Intel HD.
Co się okazało:
W prawie wszystkich przypadkach mesa 10.5 (git/dev) miała gorsze wyniki niż wersja stabilna.
Jedynie w dwóch przypadkach mesa 10.5 była lepsza:
(I różne jego konfiguracje).
Po cofnięciu wersji mesa z 10.5-dev na 10.3.2 (ubuntu 15.04), okazało się że War Thunder przestał mieć zawieszki, choć gra gołym okiem ma delikatne skoki FPS, choć nie wpływają one negatywnie na rozgrywkę, ale na widoczną płynność gry.
Po przejrzeniu innych testów porównawczych mesa (mesa vs mesa), przy wykorzystaniu jądra 3.18.x okazuje się, że najnowsze jądro także ma jakiś wpływ na to, że mesa 10.5 wypada słabiej od wersji stabilnej, a powinno być odwrotnie.
Powyższy tekst może innym osobą wskazać problem niskich FPS w grze War Thunder (linux), albo ujawnić przyczynę problemów ze skaczącymi FPS w grze, jak i też jakimiś błędami.
ps.
Ważna jest też kwestia pakietów libdrm, oraz samych sterowników do karty graficznej. Jeśli są one stare, to także może wpłynąć na płynność gry, co jest raczej logiczne.
Ale także jądro ma w jakimś stopniu oddziaływanie na płynność w grach, choć nie wiem do końca jakie, ale w niektórych przypadkach nowsze jądra mogą delikatnie dodać lub odjąć FPS w danej grze.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz