Strona:
Rodzaj: strategia turowa nastawiona rozwałkę
Jeśli ktoś pamięta grę schorch z systemu Windows, to będzie wiedział o co chodzi w tej grze. Jeśli jednak nie wiesz o czym piszę, to znaczy że nie poznałeś gry, w którą grało wiele osób na pierwszych lekcjach informatyki.
Schorch to wojna pojazdów na płaskiej planszy, gdzie wybijamy się na modłę Worms, ale w dużo gorszej grafice i to bez przemieszczania się danym pojazdem.
Schorch3d to przeniesienie tej idei do 3D, z uwzględnieniem wszystkich mechanizmów jakie towarzyszyły wersji 2D.
Mamy tutaj: wybór pojazdów jakim kierujemy, mamy określanie co do milimetra pozycji lufy, jak i też określenie mocy danego strzału. Mamy też zniszczalne środowisko, które zmienia się w zależności od poczynań przeciwników jak i nas :)
Ale jako że to wersja 3D, to doszło - plastyczne środowisko, góry, wybrzuszenia, doliny, o większym znaczeniu wiatru nie wspomnę, no i chyba najważniejsze: określenie lufy odnośnie przestrzeni - czyli poruszanie jej na boki.
Cały mechanizm gry jednak się nie zmienił, nadal mamy różne wariacje (chyba dwie) rozgrywki jedno osobowej i rozgrywkę sieciową.
W grze jedno osobowej, jak wspomniałem wa tryby, które się miedzy sobą trochę różnią. Pierwszy z nich to: kupienie pocisków i innych fajnych fajerwerków zniszczenia np. bomba atomowa, czy napalm - wycelowanie (uwzględniając: odległość, wiatr, siłę wiatru, moc wystrzału). I następuje wystrzał, jednoczesny wszystkich przeciwników. Kiedy ostatni pocisk dokonuje zniszczeń, następuje ponownie okres przygotowań i tak do uzyskania prowadzenia (chyba jest do 10 meczy). Za ubicie przeciwnika otrzymujemy kasę, którą wydajemy po skończeniu się meczyku, aby przygotować się na kolejny itd.
Ten rodzaj rozgrywki jest dość spokojny i czasami przewidywalny. Komputerowi przeciwnicy mylą się, biją normalnymi pociskami. Rozgrywka jest standardowe i będzie ciszyć osoby, które chcą sobie po prostu trochę postrzelać.
Drugi tryb (chyba armagedon) polega na totalnej rozwałce, jak najmniejszym kosztem. Tutaj nie liczy się spokój i opanowanie, tu liczy się ubicie kogoś i to w jak najkrótszym czasie, bez opitalania się. Komputerowy przeciwnik w tym trybie dostaje swoistej szajby, bije mocnymi pociskami i jest naprawdę celny. Dla wielu może być problemem to, że komputer w większości bije w nas, a później wykańcza się na wzajem. Zazwyczaj pierwszy strzał może oznaczać nasz ostatni strzał, a więc my musimy wyprzedzić przeciwnika. Musimy się nauczyć wykorzystywać to co mamy na planszy, jak i obserwować zachowanie komputera, który zazwyczaj gra brutalnie.
Jak sama nazwa sugeruje w tym trybie jest totalna rozwałka i trzeba się z tym pogodzić, że w rankingu jednostek po pierwszych 3 meczykach możemy być na samym dole ;) Co pod koniec może się zmienić, jeśli zaczniemy grać tak jak sobie tego komputerowy przeciwnik życzy - czyli ostro i z jajami :)
Co można dodać, aby nie ująć nic grze?
Gra ma dość ładną grafikę, fale bijące o brzeg, czy zalewająca dany krater woda - tak plastyczność terenu wypada naprawdę fajnie. Efekty różnych broni (polecam wam zrzucić grad meteorów) naprawdę zachwyca :) Wystrzały są poprawne. Jedynie do muzyki mogę się przyczepić bo nuży i bardziej zaczyna po jakimś czasie denerwować niż nastrajać do zabawy.
Jedynie do czego mogę się przyczepić to pewien element, który potrafi napsuć krwi, a jest to uderzenie pocisków.
Jak napisałem powyżej, że musimy brać poprawkę na wiatr i siłę pocisków - tak czasami zdarzy się tak, że nie mamy szans kogoś trafić po drugiej stronie planszy ponieważ nasze pociski tam normalnie nie dolecą. Innym problemem, związanym z tym samym mankamentem jest to, że czasami musimy celować dosłownie na milimetry, aby ustrzelić przeciwnika, który jest z góry wielkości czubka szpilki. Zaś nasze pociski biją na około danego przeciwnika - koszmar.
Gra, jeśli macie wolny czas, potrafi wciągnąć choć fabuły w niej nie ma :) A to za sprawą efektu: jeszcze jeden meczyk, jeszcze jedna rozgrywka (kilka meczy i podsumowanie na koniec).
Brakuje tutaj trochę jakieś rozbudowania, czy naszego doświadczenia, ale mimo wszystko gra jest warta uwagi :)
ps.
Nie wspomniałem o możliwości zmiany kamery, czy jej operowaniem: oddalanie, obracanie itd - ale tego można się domyśleć, że jak 3D, to i kamera musi być obracana w tych różnych płaszczyznach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz