piątek, 19 grudnia 2014

War Thunder (ground forces) 1.45 - celownik dla drugiego działa, tarcie wobec gruntu, bariera dla samolotów (gf)

Dwa dni temu przedstawiłem na forum War Thunder kilka propozycji, które wydają mi się logiczne.

1. Drugi celownik, dla pojazdów które posiadają dwa lub więcej dział.
Grając M3 Lee, czy SMK strzelamy z kilku dział na raz, ale można sobie to rozdzielić w ustawieniach. Jednakże celownik wykazuje nam miejsce gdzie celujemy "głównym" działem. Oznacza to, że drugie działo strzela/trafia blisko tego punktu, ale nie centralnie w ten sam punkt.

Moja propozycja jest prosta: wprowadzenie drugiego celownika, który miałby inny kolor i inaczej by wyglądał (odznaczał się od głównego celownika), tak aby było wiadomo: gdzie celujemy drugim działem i gdzie trafi/poleci ten drugi pocisk.

2. Wprowadzenie tarcia podłoża wobec pojazdów jeżdżących.
Chodzi o to, aby pojazdy lepiej poruszały się po ubitej drodze, niż po podłożu ziemistym.

Podobno takie coś już jest zaimplementowane w grę, ale moim zdaniem, nie działa to zbyt dobrze.

3. Zwiększenie/Unormowanie ciężaru maszyn jeżdżących.
Dziwi mnie to, że taki pojazd jak M3 lee jest wstanie... przesuwać lub ruszyć z miejsca Tiger II, który waży około 69 000 kg.

Chodzi o to, aby pojazdy ciężkie były naprawdę ciężkie.

4. Wprowadzenie bariery dla samolotów w bitwach pojazdów (ground forces).
Pomysł jest taki, aby została prowadzona bariera np. na poziomie 400 m, której przekroczenie oznaczało by automatyczne wyjście z trybu samolotowego. 

Pomysł ma zlikwidować nagminne wlatywanie graczy w pojazdy lub zrzucanie bomb dopiero w locie koszącym, moment przed zderzeniem z ziemią. Ponieważ, mimo że się dani gracze rozbijają, zalicza im punkty za zniszczenie pojazdów/pojazdu bobami, bo wypuścił je moment przed rozbiciem.
Nie po to pojazdy otrzymały możliwość uruchomienia trybu z samolotem, aby te samoloty były traktowane jako pociski.

-----------------
Najzabawniejsze jest to, że w Sugestiach znalazł się wątek, który także prawi o tym: jak rozwiązać problem graczy, którzy wykorzystują samoloty jak pociski, a nie jak wsparcie lotnicze i tylko lotnicze.

To pokazuje, że nie tylko ja zauważyłem problem w samolotach, w bitwach pojazdów.

ps.
Zauważyłem też błąd wobec właśnie samolotów w bitwach pojazdów (ground forces).
Polega on na tym, że wystarczy trafić z karabinu samolot, który po chwili się rozbija lub trafia w ziemię... a otrzymujemy punkty na swoje konto, jakbyśmy go zestrzelili. Oznacza to, że wystarczy seria z karabinu, która nic samolotowi nie robi, ale otrzymamy punkty za jego trafienie, jedynie - trafienie, a w momencie kiedy gracz w samolocie użyje go jako pocisku i rąbnie w ziemię, otrzymamy punkty za jego... zestrzelenie, tego samolotu/gracza.
Gdzie tu sens?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz