środa, 26 grudnia 2012

WoT: Pobawmy się w... artylerię III tieru.


W moim garażu próżno szukać dużej ilości pojazdów np. brakuje medów, TeDeków, artylerii. Wszystkie pojazdy to pojazdy ciężkiego kalibru. Tak, takimi najlepiej mi się jeździ dlatego rozpocząłem cykl: uczę się jeździć medem - nie bójcie się, kupiłem Panther(a) i zbieram na KV-13 - więc nie odpuściłem sobie tego cyklu.


Ale że mamy święta, więc sprawiłem sobie mały prezent: kupiłem premium na miesiąc, a dwa to... kupiłem sobie kilka artylerii, tak aby mi się nie nudziło przez święta w grze, kiedy to wiele osób, które zapomniały jak się gra w czołgi wróci do tej gry ;)

Ale jak napisałem, kupiłem kilka artylerii i po odblokowaniu wszystkiego dla danego pojazdu postanowiłem zrobić pewne porównanie tych maszyn.

I tu ważna informacja, w zestawieniu nie bierze udział artyleria Amerykańska (USA), ponieważ gra mi się nią naprawdę słabo, nie czuje jej i nie przekonuje mnie ona do dalszego rozwoju tej linii.

Nie są one ustawione wg. kryterium: która artyleria jest najlepsza, a która najgorsza, po prostu tak mam je ustawione w garażu :)

Francja - Lorraine39 LAM:
3 miejsce - czas ładowania. Jedyna, która nie posiada "lepszych pocisków".
Zasięg - 3/4 mapy

Niemcy - Sturmpanzer II:



2 miejsce - czas ładowania. Posiada "lepsze pociski".
Zasięg - trochę więcej niż 1/2 mapy.

USSR - SU-26:








  
1 miejsce - czas ładowania. Posiada wybór lepszych pocisków.
Zasięg - około trochę mniej niż 1/2 mapy.

Niemcy - Wespe 


4 miejsce - czas ładowania. Lepsze działo posiada wybór pocisków (mniejszy damage, lepsza penetracja vs wiekszy damage, mniejsza penetracja)
Zasięg - prawie cała mapa. Zaskoczeni? Bije na głowę nawet Francusku artylerię, która ma zasięg 3/4 mapy.

Ogólnie w artylerii ważne są elementy takie jak: zasięg (którego nie użyczymy w statystykach), czas ładowania pocisku, jego penetracja, obrażenia, szybkość obrotu działa/lufy, radio i najważniejsze: czas lotu pocisku, czas skupiania celownika i celność. Można do tego dodać jeszcze możliwość odchylania działa na boki (kąty), ale to tylko fajny dodatek w starciach na bliski dystans, albo do ukrywania się.

Nie patrzcie na statystyki obrażeń i penetracji, ponieważ dwie z powyższych artylerii posiada możliwość załadowania lepszych (lepszy damage) pocisków, ale są one droższe.


Jeśli chodzi o artylerię Francuską (Lorraine39 LAM), to nie ma ona możliwości wyboru "lepszych" pocisków. A jej statystyki odnośnie "uderzenia" to:

Tu statystyki pocisków Sturmpanzer II:

A tu Su-26:

Statystyki pocisków dla Wespe:



Jak widzicie, statystyki obok pojazdów mają się nijak do tego, co wykazują statystyki "lepszych" pocisków :)

I pod tym względem:
>> Penetracja (każdy pocisk ma ją taką samą dla danej artylerii, tylko Wespe ma inaczej):
miejsce 1 -- Sturmpanzer II
miejsce 2 -- Su-26
miejsce 3 -- Wespe (możemy jeździć z połową takich i połową takich pocisków - dlatego takie a nie inne miejsce)
miejsce 4 -- Lorraine39 LAM

>> Damage - zwykłe/standardowe pociski - poniższe zestawienie tyczy się też miejsc w przypadku załadowania w dwóch artyleriach lepszych pocisków:
miejsce 1 -- Lorraine39 LAM (308 - 513)
miejsce 2 -- Wespe (normalne pociski - 308 - 513, te drugie pociski - 263 - 438)
miejsce 3 -- Sturmpanzer II (pociski standardowe - 150 - 250, lepsze pociski - 225 - 375)
miejsce 4 -- Su-26 (pociski standardowe - 113 - 188, lepsze pociski - 203 - 338)

Moje zdanie na temat powyższych artylerii.
Z góry napiszę, że najlepiej mi się gra Lorraine39 LAM, pozostałe dwie są prawie podobne do siebie (Sturmpanzer II i Su-26) - Niemiecka maszyna ma trochę dalszy zasięg, ładuje podobnie jak Su-26 (kiedy gra się artylerią, czas ładowania jest dłuższy, niż na czołgach, więc te kilka sekund na tym poziomie pojazdów nie robi różnicy, chodzi o su-26 i Sturmpanzer II), a tak to prawie takie same maszyny.
Jako że do zestawienia weszło jeszcze Wespe, więc napiszę tutaj, że: Wespe zmieniło trochę mój obraz patrzenia na to zestawienia i poglądy odnośnie Francuskiej artylerii. Pokrycie praktycznie całej mapy, długi czas ładowania (a odczuwa się to znacząco) na pierwszym dziale, średnia celność i dwa rodzaje pocisków sprawiają, że Wespe jest wstanie konkurować z Lorraine39 LAM, a nawet przewyższa tą artylerię. Powodów jest wiele - Francuska maszyna to prawie kopia Wespe, tylko że Wespe po odblokowania drugiego działa otrzymuje drugi rodzaj pocisków a Lorraine39 LAM już nie - co osłabia trochę moc tej artylerii.
Innym mankamentem Lorraine39 LAM to czas opadania pocisku od momentu wystrzelania go - 4 sek. W porównaniu do pozostałych artylerii, których pociski lecą o sek. krócej - co jest naprawdę ważne (i odczuwalne), w przypadku artylerii może zaważyć o tym, czy traficie czy nie - Lorraine39 LAM naprawdę w tym temacie potrafi dać ciała.Nie jednokrotnie złapiemy się na tym, że strzelając na naprawdę dalekie dystanse będziemy się zastanawiać po naciśnięciu na LPM: ale gdzie jest ten pocisk?
Jak liczycie czas lotu pocisku?
Naciskacie LPM (strzał), 1..., 2..., BUM.
I w przypadku Lorraine39 LAM mamy: strzał, 1..., 2..., 3..., BUM (4 sek.).
To powoduje pewną nie dogodność w trafianiu, czego nie uświadczymy w przypadki Sturmpanzer II czy Su-26, które trafiają w cel na 3 sekundę - oczywiście są to dane bez pomiarów, ale na własne obliczenia - więc ktoś może się z nimi nie zgodzić.
Su-26 i Sturmpanzer II są na tyle do siebie podobne, że gra mi się nimi tak samo, choć... Niemiecki pojazd gorzej trafia niż Su-26 i wolniej skupia "okrąg śmierci", ale i tak podobnie mi się nimi trafia czy gra.

Kolejne porównanie, ponownie bez artylerii USA zagości na blogu, kiedy odkryję pojazdy kolejnego poziomu i zostaną one ulepszone na max-a :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz