piątek, 5 października 2012

World of tanks: 8.0 - słabe FPS w grze i widoku snajperskim

Ogólnie wiele osób narzeka na FPS po zaktualizowaniu gry do wersji 8.0.

Mam, lub raczej miałem podobny problem.

Obecnie na niektórych mapach, nawet przy innych pojazdach jadących koło mnie, licznik FPS wykazuje mi czasami: 30-25.
Jeśli by patrzeć na to, że wcześniej (czyt. w wersji 7.5) 18-20 FPS maksymalnie, to skok do 30 mnie mocno zaskoczył.

Obecnie jestem w stanie testowania opcji, ale zauważam dość dużą poprawę odnośnie właśnie płynności gry, jak i też jej mechaniki.

Więc o jaką opcję chodzi?
Przekładając na Polski: jakoś drzew i krzaków na mapie.

Niby nic, prawda. Jeśli jednak przyjrzymy się mapą bez krzaków i z małą ilością drzew okaże się bardzo szybko, że  największy spadek FPS występuje na mapach z dużą ilością krzaczorów i lasków, czy zagajników.

Aby dokonać i sprawdzić sobie opcję, wystarczy wejść do katalogu gdzie znajduje się plik preferences i zmienić jedną wartość.
Dla visty (nie wiem jak jest w 7):
Edytujemy:
C:\Users\[nazwa-konta]\AppData\Roaming\Wargaming.net\WorldOfTanks\preferences

Opcją którą zmieniamy to:

<label> SPEEDTREE_QUALITY </label>
<activeOption> 3 </activeOption>
</entry>

Wartość 3 zmieniamy na 1 lub 0 (zero).
W moim przypadku FPS podskoczyły dość znacznie, a gra stała się dużo płynniejsza. Jedyny mankament to to, że krzaki i drzewa nie będą prześwitywać podczas grania.
Ale nie przeszkadza to znacznie w grze, ponieważ obrys wrogiego pojazdu widzimy, to zaś dla osoby ogranej nie jest problemem aby ocenić pozycję innego pojazdu i w jaki sposób ustawiona jest wieża.

Jeśli brak znacznego prześwitywania krzaków będzie was wnerwiał, zawsze możecie cofnąć zmianę.
Zawsze też możecie cofnąć zmianę, jeśli nie zauważycie skoku jakościowego w płynności gry.

WAŻNE!
Aby zmiana została zapisana, musicie wyjść z gry i dopiero wtedy dokonać modyfikacji i dopiero po zmienia wartości uruchomić grę. W innym przypadku modyfikacja może nie zostać zapamiętana.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz