środa, 23 września 2015

War Thunder linux (Arch, Ubuntu) - test GL (mesa)

Problem z War Thunder rozwiązany (aktualizacja w odpowiednim poście), ale nie byłbym sobą, gdybym nie zaczął eksperymentować i badać - czy z daną rzeczą, da się zrobić co innego lub coś więcej :)

Postanowiłem uruchomić War Thunder z różnymi cyframi: 1.0COMPAT, 2.0COMPAT, 3.0COMPAT, 3.3COMPAT, 4.1COMPAT, oraz 2.0 i 3.0 (bez COMPAT), na dwóch systemach: Arch i Ubuntu (15.10), na których mam mesa 11.0, przy wykorzystaniu benchmark, który jest zawarty w grze (czołgi).

Arch linux (z COMPAT):

Arch linux (bez COMPAT):

Gdybym miał wybierać, to zastanawiał się nad 2.0, albo 3.0COMPAT.

Ubuntu:
 W przypadku Ubuntu można się zastanawiać nad 3.0COMPAT, czy 2.0COMPAT.

Ten test pokazuje też, że Arch linux średnio nadaje się do grania, co już nie raz pisałem.

Porównanie 2.0 z 3.0 i 4.0 (graficznie):
 (warto powiększyć, aby zobaczyć różnice).

Zauważyłem też, że w przypadku 2.0 grafika jest rozmyta i stopniowo się potrafi "odświeżać". Ale dzięki temu uzyskujemy więcej FPS, niż w przypadku 3.0, 3.3, lub 4.1 gdzie górna granica to 60 FPS.

Jeśli masz system linux, to sam możesz przeprowadzić powyższe testy, gdzie wstawiając odpowiednie wskazanie przed poleceniem ./aces (terminal) możesz przetestować, kiedy gra lepiej ci działa, a kiedy gorzej.
Testy wykonane na Arch linux i Ubuntu 15.10 z mesa 11.0.
Pamiętaj, że mesa 10.x - to opengl 3.0, ewentualnie 3.3.
Sterowniki nvidia, czy od AMD powinny obsługiwać 3.3, a nawet 4.0/4.1.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz